052-8332244

לפרטים נוספים או להתייעצות התקשרו עכשיו נייד: 052-833-2244 | משרד: 03-550-9222

עורך דין פלילי חובה שימש כסנגור בכיר בתיקים שזכו לתהודה ציבורית רבה ונחשב לעורך דין פלילי מוביל בעבירות סמים, מין, רכוש, אלימות, וצווארון לבן ועוד.

חשש הקורבן הביא לביטול כתב אישום: באילו עוד מצבים ייתכן ביטולו?

באתר ynet פורסם כי פרקליטות מחוז ירושלים חזרה בה מכתב אישום נגד תושב מזרח ירושלים, שבו פורטו מעשי אונס וסדום בקרובת משפחה. זיכויו של הנאשם הגיע בגלל סירוב הקורבן להעיד נגדו, מתוך חשש לרצח על ידי בני משפחתה. לאחר מספר פעמים שבהן לא הגיעה להעיד ועדותה נדחתה, הודיעה הפרקליטות שהיא חוזרת בה מכתב האישום.

כתבי אישום הנם מסמכים המפרטים את כל הנסיבות והעובדות שהועלו במהלך חקירת הנאשם ומוצגות נגדו בבית המשפט. במקרים מסוימים ניתן להגיש בקשת ביטול כתב אישום, הן לפני הגשת כתב האישום עצמו וגם לאחר שהועבר לידי בית המשפט. חשוב לציין שאת ההליך מומלץ לבצע בסיוע משרד עורך דין פלילי מנוסה בסוג זה של פעולות משפטיות – בין אם מדובר בעו"ד פלילי לעבירות מין, סמים, אלימות או עבירות אחרות.

בקשת ביטול כתב אישום מהמשטרה

עוד לפני כתיבת כתב האישום ניתן לפנות למחלקת התביעות במשטרה בבקשה לביטולו. זאת על ידי הצגת עובדות, ראיות, מסמכים ונתונים שונים שיכולים להשפיע על כתב האישום ולהוביל לביטולו. בקשות אלה לביטול כתב אישום אפשריות במקרים של עבירות קלות, מעידה חד פעמית, מצבו הבריאותי והכלכלי של הנאשם, או בגלל התרחשות המקרה לפני זמן רב. אם שוכנע צוות החקירות בנכונות המידע שהוצג בפניו, התיק לא יועבר לבית המשפט, כתב האישום יבוטל והנאשם יזוכה.

בקשה לביטול כתב אישום מול התביעה

במקרים מסוימים ניתן לבטל כתב אישום גם לאחר שכבר הוגש לבית המשפט מול הצד התובע. מקרים אלו עשויים להיות עקב חקירה שלא בוצעה כחוק, חומרי חקירה לא מספקים לאישום, או מידע חדש שהצטבר אודות המקרה שמשנה את העבודות הקיימות בכתב האישום. כמו כן, חוסר עניין לציבור עקב זמן ממושך שעבר ממועד העבירה ועד למועד ההעמדה לדין, או עקב נסיבות אישיות של הנאשם. על מנת להציג את הנתונים במטרה לשכנע את בית המשפט, ההמלצה היא להשתמש בשירותי משרד עו"ד פלילי.

בקשה לביטול כתב אישום מול בית המשפט

בבקשה לביטול כתב אישום ניתן לפנות גם לבית המשפט עצמו למרות אי הסכמה או התנגדות התביעה, וזאת עקב טיעון משפטי המצדיק הליך זה, אף ללא קשר לחפותו של הנאשם. טיעונים אלו כוללים בין היתר פסול או פגם בכתב האישום, חוסר סמכות עניינית או מקומית, וכן כשהעובדות המתוארות בכתב האישום לא מעידות על דבר עבירה. זאת בנוסף על מקרים של חנינה, התיישנות המקרה, חסינותו של הנאשם או חוסר הגינות משפטית, במסגרת טענה של "הגנה מן הצדק".

לפרטים נוספים או להתייעצות התקשרו עכשיו
נייד: 052-833-2244 | משרד: 03-550-9222

פרטי התקשרות

נייד: 052-8332244

טלפון: 03-5509222

פקס: 03-5509220

mickey@mh-law.co.il

דילוג לתוכן