052-8332244

לפרטים נוספים או להתייעצות התקשרו עכשיו נייד: 052-833-2244 | משרד: 03-550-9222

עורך דין פלילי חובה שימש כסנגור בכיר בתיקים שזכו לתהודה ציבורית רבה ונחשב לעורך דין פלילי מוביל בעבירות סמים, מין, רכוש, אלימות, וצווארון לבן ועוד.

עו"ד פלילי מיקי חובה – מהי נהיגה ברשלנות בחוק?

אתר ynet פרסם לאחרונה כתבה על הרשעת נהג משאית בעבירת הריגה ובעבירות תנועה, לאחר שהיה מעורב בתאונה שגבתה את חייו של השוטר יצחק אלבז לפני כשלוש שנים. הנאשם הורשע בעבירות שיוחסו לו ונשלח למאסר של שלוש שנים ותשעה חודשים בפועל. כמו כן רשיונו נשלל והוא ישלם פיצוי למשפחת המנוח. גזר הדין פירט את העבירות ובהן "נהיגה בקלות ראש, פזיזות ומהירות מופרזת".

אמנם מקרה זה הסתיים בתוצאה טראגית, אבל עבירות תנועה רבות מתייחסות לנהיגה ברשלנות/בקלות ראש ולנהיגה לא זהירה. לשון החוק במקרה של עבירת נהיגה ברשלנות מורכבת ביותר. למעשה, אין שוני גדול בין תקנה 21(ג) בתקנות התעבורה שדנה במקרים של נהיגה ללא זהירות לסעיף 62(2) לפקודת התעבורה שדן בנהיגה ברשלנות. כדי להבין את החוק ואת ההבדלים הדקים בין שתי העבירות, יש צורך להתייעץ עם עו"ד לעבירות תנועה. על מנת לסבר את האוזן, נציין כי נהיגה בחוסר זהירות לא נושאת עונש מינימום ואילו נהיגה ברשלנות מחזיקה בעונש מינימום של שלילת רישיון למשך שלושה חודשים.

החשיבות של התייעצות עם משרד עורך דין פלילי

למרות שרבים לא מודעים לכך, במדינת ישראל עבירות תנועה נחשבות לעבירות פליליות לכל דבר ועניין ולכן מי שמטפל בתיקים של נאשמים בביצוע עבירות תנועה הוא עו"ד לעבירות תנועה שלרוב פועל מטעם משרד עורכי דין פלילי. לרוע המזל, אנשים רבים מקלים ראש בעבירות בהן הם מואשמים, מכיוון שהם מאמינים שהסיפור יסתיים עם כמה נקודות ואולי קנס קטן ותו לא. עם זאת, בכל מקרה שבו אדם מואשם בנהיגה ברשלנות עליו בראש ובראשונה להתייעץ עם  עורך דין פלילי, מכיוון שרוב הסיכויים שללא ייצוג של עורך דין, הוא עלול למצוא את עצמו ללא רישיון.

ההבדל בין נהיגה בחוסר זהירות לנהיגה ברשלנות

נהיגה ברשלנות מעידה על כך שהנהג לא התייחס בכובד ראש לחוקי התנועה ובשל כך אופן הנהיגה שלו מהווה סכנה למשתמשים בדרך ואף לו עצמו. נהיגה בחוסר זהירות היא מושג שבא להגדיר נהגים שבאופן כללי לא מהווים סכנה לציבור באופן הנהיגה שלהם, ולכן התאונה בה היו מעורבים נבעה מחוסר זהירות חד פעמי. כפי שאתם מבינים עכשיו, הפער בין שני המקרים לא רב ולכן רק משרד עורכי דין פלילי שמתמחה התחום, שמכיר את החוק מאחור ומלפנים ושמודע לפסקי הדין העדכניים ביותר בתחום יכול לחלץ משלילת רישיון את אלו נגדם הוגש כתב אישום שאחד מסעיפיו כולל נהיגה ברשלנות.

פרטי התקשרות

נייד: 052-8332244

טלפון: 03-5509222

פקס: 03-5509220

mickey@mh-law.co.il

דילוג לתוכן