052-8332244

לפרטים נוספים או להתייעצות התקשרו עכשיו נייד: 052-833-2244 | משרד: 03-550-9222

עורך דין פלילי חובה שימש כסנגור בכיר בתיקים שזכו לתהודה ציבורית רבה ונחשב לעורך דין פלילי מוביל בעבירות סמים, מין, רכוש, אלימות, וצווארון לבן ועוד.

מגמת ההחמרה בענישה במקרי גניבה בידי עובדי ציבור

סעיף 390 לחוק העונשין הנושא את הכותרת "גניבה בידי עובד ציבור", הוא חלק מתיקון 23 שהתקבל ב-1988. הסעיף עצמו הינו חלק ממספר סעיפים החותמים את סימן א' שבפרק י"א לחוק, הוא פגיעה ברכוש. למרות הכותרת הרכה יחסית של הפרק, המדובר בעבירה שמיוחדותה באה לידי ביטוי ביחסו המחמיר של המחוקק וברצונו לטהר את השירות הציבורי.

גניבה בידי עובדי ציבור

מי מאיתנו לא מכיר את הכותרות הבומבסטיות של הרשת והעיתונות: "עובד ציבור חשוד בגניבת…" או "עובד ציבור חשוד בהעלמת…". עבירת גניבה בידי עובד ציבור הינה עבירה מתוקשרת. כלל העיתונאים רוצים להציג בפנינו, קהל הצופים, את אותו "עובד ציבור שמעל". ההבדל כמובן הוא מושא המהות: עובד הציבור 'מורם מעם', הוא אמור לשמש לנו כדוגמה לכללי האתיקה של המערכת כולה ולשפר בעבודתו את אמון הציבור. ברגע שזה האחרון נפגע, אזי החשוד הופך, ברוב המקרים ובעידודו של כלב השמירה של הדמוקרטיה, לאחרון העבריינים.

מערכת אכיפת הצדק במדינת ישראל רואה בעיניה את נאמן הציבור כמי שאינו בא לעשות לביתו אלא למען האינטרס הציבורי. יפים לעניין זה דבריו של הש' חשין, כתוארו אז, בבג"ץ כהן נ' היועמ"ש: "הגינות, יושר לבב וטוהר המידות הם סימני היכר מובהקים שניתן בנבחר ציבור ראוי לשמו, ותכונות נפש אלו הן עמוד האש ועמוד הענן שיוליכו את נבחר הציבור דרך". הפגיעה בציבור, אם כן, היא פגיעה במדינה כולה.

על ענישה ורגישות

אותו סעיף 390 לחוק, מציב רף מקסימלי של עשר שנות מאסר למי שנמצא אשם והורשע בגניבה בידי עובד ציבור. העונש החמור מבטא אף הוא את יחס המערכת למורשע. מדובר בעונש כבד שיש בו כדי להמית קלון של ממש. כאמור, לצד העבירה הראשית בתיק עלולות לקום ולעלות עבירות אחרות. כך, למשל, מרמה או הפרת אמונים.

עורך דין עבירות רכוש

עו"ד מיקי חובה הינו עורך דין פלילי המתמחה בעבירת גניבה על סוגיה, ובכלל זה עבירת גניבה בידי עובד ציבור. על הסנגור להכיר היטב את רזי המשפט הפלילי מחד ומאידך, עליו להיות רגיש מספיק כדי להבין את הסיטואציה המורכבת שבטיפול באנשי ציבור החשודים בעבירות גניבה או בעבירות פליליות אחרות.

כובעו הראשון של הפליליסט בא לידי ביטוי הן בהעלאת הפתרון המשפטי והן במזעור הנזקים העתידיים תוך סנכרון בין השניים. הכובע השני מתייחס לטיפול בלקוח עצמו, רוצה לומר במקרים שניתן להגדירם מאיגרא רמא לבירא עמיקתא, על עורך הדין להיות המשענת של החשוד, אותה אוזן קשבת שלה ניתן להסביר את הדברים בפשטות.

עורך הדין מיקי חובה הינו עורך דין פלילי מהמובילים בארץ. הוותק הארוך של עו"ד חובה כולל בתוכו הגנות משפטיות לנבחרי ציבור בעבירות גניבה, מרמה, הונאה והפרת אמונים.

באם זומנת לחקירה או שתלוי כנגדך כתב אישום בעבירות אלו פנה עכשיו וללא דיחוי לייעוץ משפטי ראשוני בטל': 052-8332244 אם הינך מעוניין בהשארת פרטים בצורה אנונימית ניתן לפנות למייל: mickey@mh-law.co.il.

 

לפרטים נוספים או להתייעצות התקשרו עכשיו
נייד: 052-833-2244 | משרד: 03-550-9222

פרטי התקשרות

נייד: 052-8332244

טלפון: 03-5509222

פקס: 03-5509220

mickey@mh-law.co.il

דילוג לתוכן