052-8332244

לפרטים נוספים או להתייעצות התקשרו עכשיו נייד: 052-833-2244 | משרד: 03-550-9222

עורך דין פלילי חובה שימש כסנגור בכיר בתיקים שזכו לתהודה ציבורית רבה ונחשב לעורך דין פלילי מוביל בעבירות סמים, מין, רכוש, אלימות, וצווארון לבן ועוד.

עורך דין פלילי מיקי חובה: איך מוגדרת החזקת סמים לשימוש עצמי בחוק?

לאחרונה עלתה לכותרות סוגיית צריכת הסמים בקרב ידוענים, לאחר שמספר ידוענים נקשרו לצריכת סמים קלים. בכלי התקשורת ובהם בחדשות 2, סוקרה הסוגיה, והפעם חיצי הביקורת הופנו דווקא אל המשטרה, שלכאורה "רודפת" את אלו שמחזיקים סמים לשימוש עצמי.

בכל מקרה, עד לשינוי חקיקה בנושא, אם בכלל, על פי פקודת הסמים המסוכנים חל איסור על החזקתם של סמים מסוכנים, כמפורט ברשימות המתווספות לפקודה. כלומר, אלא אם ניתנו כמרשם רופא מאושר או שנמצאו ברשות רופא או רוקח, אסור להחזיק בסמים אלו.

חשוב לדעת כי החוק מבדיל בין החזקה לשימוש עצמי והחזקה שאינה לשימוש עצמי, וזאת בהתאם לכמות הסמים שנתפסה ברשותו של הנאשם. במקרים של חשד בהחזקה לשימוש עצמי, חשוב לפנות אל עו"ד פלילי לעבירות סמים כבר בשלבים הראשונים של המקרה. עו"ד פלילי לעבירות סמים יעניק ליווי בחקירה פלילית וייצג את הנאשם לאורך כל הליכי החקירה והמשפט, במטרה למזער את חומרת פסק הדין ואף להביא לביטול האישומים, אם ישנם כאלו.

הגדרת שימוש עצמי

כאמור, הגדרתה של החזקה לשימוש עצמי קשורה בכמות הסמים שנתפסה, ולכל סוג של סם מסוכן נקבעה כמות המוגדרת לצריכה עצמית וכזו שהנה מעבר לכך.

ייתכן מצב שבו נתפסה כמות סמים הגדולה מהמוכר בחוק לשימוש עצמי, אך עדיין יכול הנתבע לטעון לשימוש עצמי. במקרה זה נטל ההוכחה יהיה על כתפיו, ומומלץ שיסתייע בייצוג מקצועי של עו"ד פלילי לעבירות סמים. בעניין זה, קיימת חשיבות מרובה לבחירת משרד עורך דין פלילי איכותי ומנוסה בתחום, שיסייע לנאשם להישאר תחת הגדרת "החזקת סמים לשימוש עצמי", בה הענישה פחות מחמירה.

הבחנה בין סמים קלים לקשים

פקודת הסמים המסוכנים אינה מבחינה בין סוגי הסמים השונים ומידת חומרתם. ואולם, בפועל בית המשפט מתייחס באופן שונה לסמים שנחשבים "קלים", כמו חשיש ומריחואנה, ולסמים שנחשבים "קשים" כמו הרואין, קוקאין או אקסטזי. בתי המשפט רואים בחומרה החזקה של סמים הנחשבים כ"קשים", גם אם המדובר בכמות לשימוש עצמי. לעומת זאת, במקרים של החזקת סמים "קלים" (מריחואנה וחשיש) לשימוש עצמי, קיימת הנחיה של היועץ המשפטי לממשלה המורה שלא להגיש כתבי אישום בנסיבות מסוימות (הודאה, התחייבות ועוד).

בכל מקרה, בעבירות סמים – בין אם קשים ובין אם קלים, חשוב לפנות אל משרד עורך דין פלילי אשר מתמחה בנושאי סמים, ומעניק ללקוחותיו ליווי בחקירה פלילית ובכל ההליכים עד לייצוג בבית המשפט. משרד עורך דין פלילי בעל ניסיון בתחום עשוי בהחלט להשיג עבור הנאשם תוצאות טובות, בין אם מניעת הגשת כתב אישום כבר בשלב החקירתי, בין אם ביטול כתב אישום לאחר שהוגש, ובין אם הקלות מהותיות בכתב האישום ובפסק הדין שלאחר מכן.

לפרטים נוספים או להתייעצות התקשרו עכשיו
נייד: 052-833-2244 | משרד: 03-550-9222

פרטי התקשרות

נייד: 052-8332244

טלפון: 03-5509222

פקס: 03-5509220

mickey@mh-law.co.il

דילוג לתוכן