052-8332244

לפרטים נוספים או להתייעצות התקשרו עכשיו נייד: 052-833-2244 | משרד: 03-550-9222

עורך דין פלילי חובה שימש כסנגור בכיר בתיקים שזכו לתהודה ציבורית רבה ונחשב לעורך דין פלילי מוביל בעבירות סמים, מין, רכוש, אלימות, וצווארון לבן ועוד.

האם ניתן לחזור מתלונה על עבירות אלימות במשפחה?

עבירות אלימות במשפחה הן לצערנו תופעה שבה אנו נתקלים לא פעם בכותרות השונות בתקשורת. עם זאת, במקרים רבים אנו עדים לכך שהמתלונן או המתלוננת שהגישו תלונה בגין עבירה זו, מעוניינים לחזור בהם מהתלונה – האם הדבר אפשרי?

הגשת תלונה במשטרה על עבירות אלימות במשפחה

כל אדם יכול להחליט אם לפנות למשטרה ולהגיש תלונה או לא, אך מרגע שהגיש את התלונה – הסמכות לטפל בה עוברת למשטרה, ורק היא זכאית להחליט אם לסגור את התיק או להעבירו לפסים משפטיים של הגשת כתב אישום.

באופן עקרוני, רשאי כל אדם להגיש תלונה למשטרה, גם אם העבירה לא כוונה כלפיו. לכן, תלונה על עבירות אלימות במשפחה יכולה להיות מוגשת הן על ידי בת זוג שהותקפה למשל, והן על ידי בני משפחה או אנשים אחרים שהיו עדים למעשה או שחושדים כי התבצעה עבירה (רופא שבדק את הנפגעת, עובדת סוציאלית ששוחחה עמה וכן הלאה). האפשרות לבטל את התלונה משתנה בהתאם לזהות מגיש התלונה.

מסיבה זו, עורך דין פלילי לעבירות אלימות שיקבל על עצמו את ייצוגו של חשוד במקרה כזה, יבדוק תחילה מי בדיוק הגיש את התלונה ומה הביא אותו לכך, ובהתאם תיבחן גם האפשרות שלו לחזור בו מן התלונה.

מתלוננת המבקשת לחזור בה

המצבים השכיחים יותר הנם כאשר בת הזוג מבקשת לחזור בה מהתלונה שהגישה בעצמה – לעתים מדובר בסך הכל באירוע בודד וחריג שלא הגיע לפסים חמורים, או בתלונה שמוגשת מתוך רגשות נקמה בלבד אשר חולפים מאוחר יותר. העובדה שהוגשה בקשה לחזור מהתלונה, אין בה כשלעצמה כדי להביא באופן אוטומטי לסגירת התיק כנגד החשוד ולמניעת הגשת כתב אישום כנגדו.

במצבים אלו, מומלץ כי הבקשה לסגירת תיק או מאידך הבקשה לחזור מן התלונה תבוצע באמצעות עו"ד פלילי שבקיא בתחום ויודע כיצד להציג את הבקשה. עורך דין פלילי לעבירות אלימות יוכל לתת לבקשה את ההתייחסות המיוחדת שנדרשת לאור הנסיבות שלה. חשוב להבין, כי המשטרה מתייחסת בחשדנות לבקשות של מתלוננות לחזור בהן מן התלונות שהגישו. המשטרה רוצה לוודא כי המתלוננת אינה נתונה ללחץ כבד מצד בן זוגה או בני המשפחה האחרים, אשר מנסים לדחוף אותה לבטל את התלונה.

כאשר ההליך מלווה על ידי עו"ד פלילי מיומן, הוא מכין את הקרקע בצורה נכונה, כך שהשאלות השונות שמעניינות את המשטרה – זוכות למענה הולם ומקלות על ביטול התלונה וסגירת התיק.

 

לפרטים נוספים או להתייעצות התקשרו עכשיו
נייד: 052-833-2244 | משרד: 03-550-9222

פרטי התקשרות

נייד: 052-8332244

טלפון: 03-5509222

פקס: 03-5509220

mickey@mh-law.co.il

דילוג לתוכן